Samen met Calamity Jane hebben we een bier gebrouwen dat bedoeld is om mensen – over stereotiepe marketing – aan het denken te zetten.
Met #letsunstereotypebeer wilden we het grootste reclamecliché allertijden doorbreken.
Bier is niet alleen voor mannen. Het is voor iedereen.
Dat leverde zowel Bruut als Calamity Jane aardig wat PR op en het was voor Bruut een ludieke manier om ons merk nog meer te laden.
VROUWEN DRINKEN GEEN BIER…
…als je al die op mannen gerichte bierreclames moet geloven dan. In reclame zijn vrouwen vaak suffe huismoeders, of modepopjes. Ze hebben geen humor, zijn niet deskundig en drinken zeker geen bier.
Calamity Jane – een reclamebureau dat stereotypen wil doorbreken – vindt dat vrouwen een andere rol verdienen in reclame. Bruut brouwde samen met Calamity Jane een sprankelend blond speciaalbier met granaatappel, gember, peper en een vleugje munt. Om zo mensen aan het denken te zetten over vrouwonvriendelijke marketing. Reclame moet anders. En bierreclame zeker. Bier is niet alleen voor mannen. Het is voor iedereen. Herken jij jezelf niet in stereotiepe bierreclames, maar drink je er wel graag een? Post een foto van jezelf met dit biertje.
#LETSUNSTEREOTYPEBEER
“Calamity Jane-bier past perfect bij onze nieuwe positionering: Bruut wil sociale impact maken. Zo richt Bruut zich niet alleen op bierdrinkende mannen, maar op iedereen. Daar hoort non-stereotiepe communicatie bij.”
Sander van Engelen Tweet